Trips With Kids

Kolejkowo – największa makieta kolejowa w Polsce

Odwiedziliśmy kolejne miejsce w Polsce ukazujące świat w miniaturze. Poprzednim razem byliśmy w Mikroskali w Koninie, a teraz przyszła kolej na wrocławskie Kolejkowo. Reklamuje się ono jako największa makieta kolejowa w Polsce.

kolejkowo

Kolejkowo zlokalizowane jest w budynku starego dworca kolejowego – Dworzec Świebodzki. Stworzono tu ogromną makietę przedstawiającą przeróżne miejsca z obszaru Dolnego Śląska.

Makiety w Kolejkowie

Miejsce to tętni życiem, kolejki jeżdżą, wydobywają się odgłosy, a co kilka minut przygasa światło w sali i mamy miniaturową noc. W nocy makiety rozświetlone są światłami wewnątrz budynków, a na ulicach rozpalają się latarnie.

Makiety nie są umieszczone za szybą, co jednak nie znaczy, że wolno je dotykać. Na terenie obiektu spacerują opiekunowie, którzy oprócz dozoru makiety aktywizują dzieci dając im zadania do zrealizowania. I tak dla przykładu dostaliśmy zadanie znaleźć małe kotki. Wśród tysięcy figurek odnalezienie małych kotków nie było łatwą sprawą. Ale daliśmy radę, a w nagrodę dzieci otrzymały naklejki z logiem Kolejkowa. Nagroda bardzo się spodobała i za chwilę poprosiliśmy o kolejne zadania do wyszukania.

kolejkowo

Scen jest bardzo wiele. Możemy zobaczyć życie na wsi, schronisko górskie, dworzec kolejowy, stok narciarski, cyrk, prace przy wycince lasu, budowę. Makiety umieszczone są na dwóch kondygnacjach. Parter pośrodku ma największą makietę, którą można obejść dookoła. Mniejsze fragmenty znajdują się także na obrzeżach sali. Na piętrze natomiast znajdziemy obrazy przedstawiające fragmenty miasta Wrocław, w tym kamienice wrocławskiego rynku i ulicę Bogusławskiego. Przy miniaturze Dworca Świebodzkiego pokazano odbywający się w tym budynku casting do programu Mam Talent.

kolejkowo3

Kolejkowo w liczbach

Dla miłośników modeli sklejanych i makiet to prawdziwy raj dla miłośników miniatur.

Znajdziemy tu:

• 15 pociągów z 60 wagonami,
  • 430 metrów torowiska,
  • 108 samochodów (część z nich jeździ),
  • mosty,
  • tunele,
  • zbiorniki wodne.
  • 2300 figurek ludzi i zwierząt.

Całość odzwierciedla rzeczywisty świat w najróżniejszych sytuacjach. Znaleźć możemy choćby miniaturową kopię schroniska Szwajcarka czy obserwatorium meteorologiczne na Śnieżce.

Bilety

Ceny – ubolewamy, że nie ma oferty dla rodzin (ani zniżek dla dużych rodzin). Jest natomiast bezpłatne wejście dla dzieci poniżej 3 roku (u nas akurat nikt się nie załapał). Dorosły płacił 19 PLN, a dziecko po 15 PLN. Na plus: darmowy parking.

Podsumowanie

Czy warto? Warto. Na pewno jest to miejsce, które będziemy długo pamiętać. W stworzenie takiej atrakcji włożono niesamowitą ilość pracy. A efekt jest wspaniały. Czas zwiedzania – można cały dzień, ale nam wystarczyły dwie godziny.

Jak zwiedzaliśmy Kolejkowo zobaczycie na filmie: