Trips With Kids

Karl Johans Gate

Po intensywnym przedpołudniu, w którym zwiedziliśmy muzea zlokalizowane na półwyspie Bygdøy ruszyliśmy w stronę miasta, konkretniej postanowiliśmy zwiedzić najbardziej znaną ulicę Oslo – Karl Johans Gate.

Ulica łączy budynek Zamku Królewskiego (Slottet) z dworcem kolejowym (Jernbanestasjon). Cała ulica jest ogromnym deptakiem, a przy niej zlokalizowane są zabytkowe budynki, takie jak: Teatr Narodowy, Parlament (Stortinget), Galeria Narodowa (Nasjonalgalleriet), Uniwersytet. Na ulicy jest gwarno i tętni tu życie.

Trasa

Wycieczkę rozpoczynamy spod Zamku Królewskiego, położony jest on na wzniesieniu, z którego rozlega się widok na centrum miasta. Do zamku prowadzi szutrowa droga z drobnych kamyków. Kurzy się okropnie. Przed zamkiem wartę pełnią żołnierze,a zamku zwiedzać nie można.

karl-johans-gate-2Przed budynkiem zamku znajduje się pomnik Karola Jana III na koniu.

karl-johans-gate-6Schodzimy w kierunku dworca, po drodze mijamy piękną fontannę, Teatr Narodowy, Galerię Narodową, budynek Parlamentu.

karl-johans-gate-1

Dochodzimy do parku Spikersuppa, pośrodku którego jest kolejna fontanna. W zimie organizują ponoć w tym miejscu lodowisko.

karl-johans-gate-5Wzdłuż ulicy jest mnóstwo ławeczek, kawiarenek i restauracji. Znajdziemy tu też punkty znanych sieci fastfood. Ceny jak na Norwegię – pospolity hamburger za około 140NOK czyli 70PLN.

Jest też kilka sklepów z pamiątkami. W tym sklepów z trollami 🙂

Karl Johans Gate

Zapraszamy także to obejrzenia materiału wideo z naszego spaceru po Karl Johans Gate: